עד מתי נמשיך לשבת בחיבוק ידיים? תאונות אופניים וקורקינט חשמליים – תופעה שגובה קורבנות !

מסקר שערכה העמותה עולה כי 76% מהציבור סבורים שצריך להעלות את גיל הרוכבים ל- 16. HNOW.NEWS

שמואל אבואב מנכ״ל אור ירוק: ״מספר הנפגעים בתאונות אופניים חשמליים רק הולך וגדל בייחוד בקרב ילדים מתחת לגיל 14, וזה מוכיח כי משרד התחבורה נכשל. קיימים כיום אופניים חשמליים רבים שלא עומדים בתקן ומגיעים למהירויות גבוהות ולכן אלו אופנועים לכל דבר". מסקר שערכה העמותה עולה כי 76% מהציבור סבורים שצריך להעלות את גיל הרוכבים ל- 16.

עורך: דן לונדוןמאת: דן לונדון

18.01.2016 , 18:15

שמואל אבואב מנכ״ל אור ירוק: משרד התחבורה נכשל. HNOW.NEWS
שמואל אבואב מנכ״ל אור ירוק: משרד התחבורה נכשל. HNOW.NEWS

 

מנתונים שנמסרו למערכת ע"י דוברת עמותת "אור ירוק",  אליענה הורנצ'יק, עולה כי 8 בני אדם  אושפזו בבתי החולים בעקבות מעורבות בתאונת דרכים, בחדרה, פרדס חנה-כרכור ואור עקיבא, עם אופניים חשמליים או קורקינטים ממונעים, כך עולה מניתוח נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני מכון גרטנר. 

אם מתבוננים בנתונים ארציים אז בחציון הראשון של שנת 2015 אושפזו בבתי חולים  213 בני אדם בתאונות אופניים חשמליים לעומת 70 בני אדם שאושפזו בתקופה המקבילה בשנת 2014, גדילה מדאיגה של פי שלושה ויותר. כאשר מתבוננים על פילוח המאושפזים, רואים ש 90% היו הרוכבים עצמם ו-10% הולכי הרגל, והכי מדאיג הוא שאחד מכל שלושה שאושפזו, היה ילד מתחת לגיל 14-גיל שכיום בכלל הינו גיל שאסור לרכיבה.

מסקר שערכה העמותה עולה כי 76% מהציבור סבורים שצריך להעלות את גיל הרוכבים ל- 16. HNOW.NEWS
מסקר שערכה העמותה עולה כי 76% מהציבור סבורים שצריך להעלות את גיל הרוכבים ל- 16. HNOW.NEWS

האם לא הגיע הזמן שנתעורר ?  לא הגיע הזמן לדאוג באמת שרכיבה על אופניים חשמליים תהיה חוקית מגיל 16 ומעלה? 

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל אישרה ב-29 בדצמבר 2015 להאריך את ההסדרה הקיימת באשר לשימוש באופניים חשמליים כהוראת שעה לחצי שנה נוספת בלבד, ולא לשנתיים כפי שביקש בתחילה משרד התחבורה. 

היו"ר כבל אמר בפתח הדיון כי "האופנים החשמליים זה כלי שהורג – ארבעה נהרגו מאז תחילת השנה ומעל 300 נפצעו. המדרכות בחלק מיישובי ישראל הפכו לשדה קרב וקטל – ואם מישהו יבוא יאמר שאי אפשר לעשות כלום כי אי אפשר לאכוף אז הוא צריך לשים את המפתחות וללכת הביתה".

קורקינט חשמליחבר הכנסת כבל  אף דרש תשובות באשר לחובת רישום הכלים ורישוי, גיל הרוכבים, תשובות באשר לסוגית הביטוח ועוד. עוד ציין ח"כ כבל כי יקיים בחודשים הקרובים דיון למעקב אחר התקדמות הטיפול בנושא ואמר: "אנחנו הולכים להוביל מהפכה ואם בעוד חצי שנה לא נהייה במקום אחר לגמרי לא נאריך יותר את התקנות וכל מי שיבקש הארכות נוספות ללא שינוי משמעותי של המצב יהיה שותף לפשע". 

עו"ד יניב יעקב מעמותת אור ירוק מסר כי "התקנות קובעות כי הרכיבה מגיל 14 תהייה רק בשבילי אופניים, אבל השבילים לא קיימים. הוא הציג נתונים מסקר שערכה העמותה ממנו עולה כי 76% מהציבור סבורים שצריך להעלות את גיל הרוכבים ל-16 ו-69% מהציבור סבורים שאסור להתיר רכיבה על המדרכות". 

שמואל אבואב מנכ״ל אור ירוק בירך על ההחלטה: ״מספר הנפגעים בתאונות אופניים חשמליים רק הולך וגדל בייחוד בקרב ילדים מתחת לגיל 14, וזה מוכיח כי משרד התחבורה נכשל. קיימים כיום אופניים חשמליים רבים שלא עומדים בתקן ומגיעים למהירויות גבוהות ולכן אלו אופנועים לכל דבר".   

האם לא הגיע הזמן שנתעורר ?  לא הגיע הזמן לדאוג באמת שרכיבה על אופניים חשמליים תהיה חוקית מגיל 16 ומעלה? . באדיבות : אור ירוק.
האם לא הגיע הזמן שנתעורר ? לא הגיע הזמן לדאוג באמת שרכיבה על אופניים חשמליים תהיה חוקית מגיל 16 ומעלה? . באדיבות : אור ירוק.

אין ספק שהפתרון טמון בהעלאת גיל הרכיבה מ-14 לגיל 16 וקידום חקיקה שתתרום להחזרת הביטחון להולכי הרגל במדרכות.   במקביל במשרד לבטיחות בדרכים חייבים לקדם חקיקת חובת חבישת קסדה גם לבגירים כפי שהתחייבו  ולאפשר סמכויות אכיפה גם לרשויות המקומיות". 

הגיע הזמן לעשות מעשה!

About The Author

Related posts

Leave a Reply