תל אביב היא העיר המסוכנת ביותר להולכי הרגל בישראל

אחד ממקרי דריסת הולכי רגל. תיעוד מבצעי מד"א

עמותת אור ירוק מחדדת כמה מסוכן להיות הולך רגל, מנתונים שמתפרסמים כעת עולה, כי שניים מתוך שלושה הולכי רגל שנהרגים בתאונות דרכים, נהרגו בתוך הערים, על משרד התחבורה והרשויות המקומיות, לאתר את מעברי החצייה המסוכנים ולהציב לפניהם פסי האטה שהוכחו כאפקטיביים בהצלת חיי אדם.

 כתב: מיכאל מרטינזמאת: מיכאל מרטינז . בשיתוף עמותת אור ירוק.

24.01.2016  , 18:40


מנתונים שמתפרסמים כעת עולה, כי שניים מתוך שלושה הולכי רגל שנהרגים בתאונות דרכים, נהרגו בתוך הערים
מנתונים שמתפרסמים כעת עולה, כי שניים מתוך שלושה הולכי רגל שנהרגים בתאונות דרכים, נהרגו בתוך הערים

ללכת ברגל זו פעולה שמשפרת את הבריאות אבל מסתבר שהיא גם מסוכנת. שניים מתוך שלושה הולכי רגל שנהרגו בשנת 2015 בתאונת דרכים, נהרגו בתחום העירוני, כך עולה מנתוני עמותת "אור ירוק" המבוססים על נתוני הרשות הלאומית בדרכים. במהלך שנת 2015 נהרגו 74 הולכי רגל בתחום העירוני המהווים 57% מסך כל בני האדם שנהרגו בתחום העירוני בתאונות דרכים. 

ללכת ברגל זו פעולה שמשפרת את הבריאות אבל מסתבר שהיא גם מסוכנת
ללכת ברגל זו פעולה שמשפרת את הבריאות אבל מסתבר שהיא גם מסוכנת. באדיבות: עמותת אור ירוק.

עוד עולה מהנתונים כי בשנת 2015 (ינואר-נובמבר) נפגעו 2,713 הולכי רגל ביישובים, מתוכם 436 נפצעו באורח קשה. בנוסף נמצא כי בין השנים 2006-2015, ב-11 החודשים הראשונים של השנה נפגעים למעלה מ- 2,700 הולכי רגל בממוצע בשנה ונהרגים כ – 72 הולכי רגל  בתחום העירוני בממוצע בשנה.

על פי נתוני עמותת אור ירוק, בשנת 2015 נהרגו 114 הולכי רגל בתאונות דרכים. 14 מהם היו ילדים בגילאי 0-14, ו-49 מהם היו קשישים בגילאי 65+. עוד עולה מהנתונים, כי 81 הולכי רגל שנהרגו היו מהחברה היהודית ו-23 הולכי רגלך שנהרגו היו מהחברה הערבית. 

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק
שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מסוכן להיות הולך רגל במדינת ישראל. חצית כביש הפכה להיות משימה מסוכנת במיוחד בקרב ילדים וקשישים ולכן האחריות היא של משרד התחבורה, לאתר את מעברי החצייה המסוכנים ולהציב לפניהם פסי האטה שהוכחו כאפקטיביים בהצלת חיי אדם". 

תל אביב – העיר המסוכנת ביותר להולכי הרגל

בתל אביב נפגעו 399 הולכי רגל בשנת 2015 (חודשים ינואר-נובמבר), שישה הולכי רגל נהרגו.

בירושלים נפגעו 208 הולכי רגל בשנת 2015 (חודשים ינואר-נובמבר), חמישה הולכי רגל נהרגו.

בחיפה נפגעו 149 הולכי רגל בשנת 2015 (חודשים ינואר-נובמבר), תשעה הולכי רגל נהרגו.

בפתח תקוה נפגעו 125 הולכי רגל בשנת 2015 (חודשים ינואר-נובמבר), ארבעה הולכי רגל נהרגו.

בנתניה נפגעו 108 הולכי רגל בשנת 2015 (חודשים ינואר-נובמבר), שני הולכי רגל נהרגו.

בבת ים נפגעו 101 הולכי רגל בשנת 2015 (חודשים ינואר-נובמבר), שני הולכי רגל נהרגו.

באשדוד נפגעו 99 הולכי רגל בשנת 2015 (חודשים ינואר-נובמבר), שישה הולכי רגל נהרגו.

בחולון נפגעו 80 הולכי רגל בשנת 2015 (חודשים ינואר-נובמבר), שני הולכי רגל נהרגו. 

מדו"ח מיוחד שהכינה עמותת "אור ירוק" בשנת 2015 עולה, כי שיעור ההרוגים הממוצע בקרב הולכי הרגל, במדינות המתקדמות עומד על 19%, אך בישראל הוא 34% מסך ההרוגים (כל הרוג שלישי מתאונת דרכים), נתון שמציב את מדינת ישראל בראש המדינות המסוכנות להולכי הרגל. 

האג'נדה שמקדמת עמותת "אור ירוק" היא מאוד פשוטה להבנה, לפיה הולכי הרגל הינם האוכלוסייה הפגיעה ביותר בקרב משתמשי הדרך ועל כן, יש לספק להם את מירב האמצעים להגברת ביטחונם, באמצעות תשתיות ידידותיות, אכיפה, הסברה והגנה גם באמצעות שימוש בטכנולוגיות מתקדמות בכלי הרכב. 

הפתרון המוצע, הינו זול יעיל ופשוט לביצוע.

אחד האמצעים האפקטיביים בצמצום היפגעות הולכי הרגל הוא הוספת פס האטה שירסן את מהירות נסיעת כלי הרכב וכך יינתן לנהג מספיק זמן לתגובה ויפחית את מידת הנזק במקרה של פגיעה בהולך הרגל.

בשנת 2015 (ינואר-נובמבר) נפגעו 2,713 הולכי רגל ביישובים, מתוכם 436 נפצעו באורח קשה.
בשנת 2015 (ינואר-נובמבר) נפגעו 2,713 הולכי רגל ביישובים, מתוכם 436 נפצעו באורח קשה. באדיבות: אור עמותת אור ירוק

על פי הנתונים פס האטה מפחית את הסיכון לתאונת דרכים ב-40% במקום בו הוא מוצב ולכן, זהו פתרון זול ופשוט להגנה על הולכי הרגל. מעצם הימצאותם של פסי האטה בסביבת ריכוז גבוהה של קשישים וילדים כמו בתי ספר, גנים ציבוריים, בתי אבות ומרכזי יום לקשיש, תופחת מיידית מהירות הנסיעה ויצטמצמו הסיכונים של הולכי הרגל להיפגע מכלי רכב באופן ניכר. 

מדינת ישראל נמצאת בראש המדינות המסוכנות להולכי הרגל – אפשר גם אחרת !

About The Author

Related posts

Leave a Reply