לא תמיד רק הנהג אשם; אסור לחכות שיהיו עוד הרוגים;הרשויות חייבות לרכז מאמץ לשיפור התשתיות

משרד התחבורה, יודע בדיוק מהם הצמתים העירוניים המסוכנים והיכן הם ממוקמים. לא תמיד רק הנהג אשם.בשנת 2015 עד חודש נובמבר, נפגעו בתאונות דרכים בצמתים עירוניים 6,145 בני אדם, עליה של כ-10% במספר הנפגעים, ביחס לשנת שעברה. באזור חדרה נתניה והסביבה כ 500 נפגעים השנה.

מיכאל מרטינזמאת: מיכאל מרטינז

01.01.2015 , 18.06


שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, מתבטא בנחרצות: "אסור לחכות שיהיו עוד הרוגים, ולכן המשרד לבטיחות בדרכים חייב לרכז מאמץ לשפר התשתיות והצמתים בערים "

תאונת דרכים קטלנית בצומת להבים
תאונת דרכים קטלנית בצומת להבים

על פי נתונים שנמסרו ע"י עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (נכון לנובמבר 2015),  35 בני אדם נהרגו בשנת 2015, בתאונות דרכים בצמתים העירוניים. נתונים אלו משקפים עליה של 20% ביחס לנתוני שנת 2014, הצמתים בתל אביב הם המסוכנים ביותר בארץ.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק אומר: "אסור לחכות שיהיו עוד הרוגים, ולכן המשרד לבטיחות בדרכים חייב לרכז מאמץ לשפר התשתיות והצמתים בערים " 

בשנת 2015 (עד חודש נובמבר) נפגעו בתאונות דרכים בצמתים עירוניים 6,145 בני אדם, מדובר בעליה של כ-10% במספר הנפגעים ביחס לתקופה המקבילה בשנת 2014, במהלכה נפגעו 5,624 בני אדם.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "משרד התחבורה יודע מהם הצמתים העירוניים המסוכנים והיכן הם ממוקמים. לא תמיד רק הנהג אשם, תשתית יכולה להציל חיים ולמשרד התחבורה יש אחריות להקמת תשתית להצלת חיים. אסור לחכות שיהיו עוד הרוגים, ולכן המשרד לבטיחות בדרכים חייב לשפר את התשתיות והצמתים בערים". 

תאונות דרכים בצומת

בנתניה חדרה והסביבה נפגעו כ 500 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים בשנת בשנת 2015, חמישה בני אדם נהרגו.

בתל אביב נפגעו 1,077 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים בשנת 2015, שלושה בני אדם נהרגו.

בירושלים נפגעו 611 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים בשנת 2015, אדם אחד נהרג.

בבאר שבע נפגעו 412 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים בשנת 2015, שני בני אדם נהרגו.

באשדוד נפגעו 366 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים בשנת 2015, שני בני אדם נהרגו.

בחיפה נפגעו 302 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים בשנת 2015, ארבעה בני אדם נהרגו.

בפתח תקווה נפגעו 254 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים בשנת 2015, ארבעה בני אדם נהרגו.

בחולון נפגעו 242 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים בשנת בשנת 2015 .

באשקלון נפגעו 223 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים בשנת בשנת 2015 .

ברמת גן נפגעו 155 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים בשנת בשנת 2015 .

בתל אביב המצב הוא הגרוע ביותר, שם נמצאים הצמתים הכי מסוכנים בישראל.

"אפשרות אחת היא להתקין בצומת מעגל תנועה, "כיכר" המרסן את המהירות"

כיכר תנועה

בצמתים מתקיימת תנועה מעורבת של משתמשי דרך, כלי רכב, הולכי רגל ורוכבי אופניים וכן הצטלבות תנועתם מכיוונים שונים. בצומת גדל הסיכוי לתאונת חזית-צד בין מכוניות וכן חושפת את הולך הרגל לסיכון גבוה להיפגעות  בהיעדר רמזורים והסדרי תנועה אחרים.  בכדי לצמצם את מספר הנפגעים בתאונות דרכים בצמתים ולהפחית את מספר ההרוגים בהם, יש כמה אפשרויות פשוטות לשיפור תשתית הצומת. אפשרות אחת היא להתקין בצומת מעגל תנועה, "כיכר" המרסן את מהירות הנסיעה וגורמת להולכי הרגל לחצות את הכביש, לשני מעברי חציה קטנים ולא במעבר חציה אחד ארוך, שמגדיל את הסיכון של הולכי הרגל. 

פתרון אחר הוא התקנת רמזור המחייב עצירה בצומת ומאפשר מעבר בטוח גם להולכי הרגל. בנוסף, על משרד התחבורה מוטלת האחריות לוודא כי הצמתים מוארים היטב בכדי לאפשר לנהגים ולשאר משתמשי הדרך ראות טובה יותר של הנהגים האחרים, רוכבי האופניים או הולכי הרגל. כמו כן, יש לוודא כי בקרבת הצומת קיים שילוט בולט, המתריע בפני הנהג על כך שהוא מתקרב לצומת וכי עליו להאט את מהירות הנסיעה ולהיות מוכן לכניסה לצומת.

תאונת דרכים בצומת

About The Author

Related posts

Leave a Reply