"לב אל לב"- כ 600  מאות תלמידים יהודים וערבים החלו ללמוד בתוכנית משותפת

"לב אל לב"- כ 600 מאות תלמידים יהודים וערבים החלו ללמוד בתוכנית משותפת

כשש מאות תלמידים יהודים וערבים החלו השבוע ללמוד יחדיו בתוכנית לב המשותפת למועצות האזוריות מנשה, כפר קרע ועיריית באקה-ג'ת. התוכנית פותחה בשיתוף מחלקת החינוך – גבעת חביבה ומנחי ערי חינוך. כדי לבסס ולקיים חיים של דו קיום באזורינו "

כתב דן לונדון לאתר החדשות מאת: דן לונדון

 07.02.2016 , 20.52


"לב אל לב"- כ 600  מאות תלמידים יהודים וערבים החלו ללמוד בתוכנית משותפת
"לב אל לב"- כ 600 מאות תלמידים יהודים וערבים החלו ללמוד בתוכנית משותפת

השבוע, החלו ללמוד יחדיו כשש מאות תלמידים, יהודים וערבים בתוכנית "לב", המשותפת למועצה האזורית מנשה, עיריית באקה-ג'ת והמועצה המקומית כפר קרע. התוכנית פותחה בשיתוף ובהנחיית מחלקת החינוך של  גבעת חביבה ומנחי ערי חינוך. ראש המועצה האזורית מנשה מר אילן שדה, אשר זכה לאחרונה באות "קרן אברט" לזכויות אדם,  פירט כי היוזמה לתכנית עלתה, בפורום מנהלי בתי הספר של המועצה.

שדה אומר בהקשר לתכנית: "מאחר והיעד של חינוך לחברה רב תרבותית וחיים משותפים באזור בין יהודים וערבים, חילונים ודתיים הינו אחד מערכי היסוד של המועצה, החליט פורום המנהלים, ליזום תכנית רב שנתית מתמשכת".  מנהל מחלקת החינוך במועצה,  מר יוחנן אשחר ציין כי, מטרות התכנית  הינן לפתח בקרב התלמידים והמורים תפיסת עולם של שייכות אזורית משותפת, היכרות עם השכנים, פיתוח יכולות קבלה של המגוון והשונות, ויכולת עבודה ויצירה משותפת ושוויונית.

בתוכנית לוקחים חלק כשש מאות תלמידים יהודים וערבים, תלמידי כיתות ו' עד י',  ממנשה, באקה-ג'ת  וכפר קרע. השבוע כאמור, החלו להתקיים מפגשים בין התלמידים בבתי הספר, בגבעת חביבה ובאמצעות תקשורת און ליין. במהלך השנה יקיימו התלמידים קבוצות מחקר בתחום איכות הסביבה והקיימות בקבוצות של ארבעה תלמידים, מתוכם שניים יהודים ושניים ערבים.

"תוכנית לב מקרבת ומחברת בין הלבבות של התלמידים, בכדי להמשיך לבסס ולקיים חיים של דו קיום באזורינו "

התהליך ילווה על ידי מורים שהוכשרו לשם כך על ידי מחלקת החינוך של גבעת חביבה וערי חינוך. בסיום שנת הלימודים יתקיים אירוע המוני בו יוצגו תוצרי המחקר, בשיתוף הורים מכל הישובים. ראש המועצה האזורית מנשה אילן שדה, סיכם בדבריו: "תוכנית לב מקרבת ומחברת בין הלבבות של התלמידים, בכדי להמשיך לבסס ולקיים חיים של דו קיום באזורינו ".

About The Author

Related posts