חדשות מתפרצות

התעללות נפשית; רופא ממאוחדת, התנהל בוולגריות למטופלת שפנתה לעזרתו.

"חשבתי שהוא הולך להרביץ לי, הוא קירב את פניו לעברי, דפק בשתי אגרופיו על השולחן שהפריד בינינו"

תלונות רבות נרקמות כנגד אותו רופא מקופת חולים מאוחדת בחדרה; "בסך הכל בקשתי הפניה לבדיקה ובמקום זה, הרופא התפרץ עלי בזעם וגרש אותי מהחדר", אומרת המטופלת שהושפלה.

מאת: עודד ליבנה   ,   16.03.2016 , 17:45


אילוסטרציה
תמונה: אילוסטרציה

"חשבתי שהוא הולך להרביץ לי, הוא קירב את פניו לעברי, דפק בשתי אגרופיו על השולחן שהפריד בינינו", כך מתארת לנו תושבת חדרה (39), את שהתחולל בחדר הרופא וניסתה במעט להמחיש את ההתעללות שעברה, כאשר פנתה אתמול (16:50), לקבלת הפניה מקרדיולוג של קופת חולים מאוחדת בחדרה. לפי דבריה הכעס העיקרי שלו נבע מפגיעה באגו שלו, איך יכול להיות שרופא משפחה ייתן הפניה במקומו וישנה את המלצתו, במשך דקות צעק ואחד המשפטים שחזר על עצמו: "מי שקובע מה את צריכה זה אני ורק אני".

לפני כשבועיים, פונתה על ידי אמבולנס של מד"א, תושבת חדרה (ששמה שמור במערכת), שהוזמן עבורה ע"י קופת חולים מאוחדת, לבית חולים הלל יפה. הסיבה, הפרעות בקצב הלב. עם הגעתה בוצעו בה בדיקות רבות והיא שוחררה לביתה עם המלצות לביצוע בדיקות נוספות. לא עברו יומיים ופונתה בשנית לבית חולים הלל יפה, עם בעיות דומות והפעם הוחלט לאשפזה. בעת שחרורה הומלץ לה לבצע את אותם בדיקות, שקבלה בשחרורה מהמיון יומיים קודם לכן. בין הבדיקות שהומלץ לה לבצע, הם בדיקת "מוניטור ממורי לופ" ובדיקת "אקו לב" דרך הוושט.


מרפאת שיניים פרדס חנה כרכור


ימים ספורים לאחר שחרורה פנתה לקרדיולוג הקופה, הד"ר אגבריה ג'מאל עם מכתבי השחרור וההמלצות, שם נעשתה לה בדיקת אקו לב רגילה ולא כפי שהומלץ אקו לב דרך הוושט. לאחר סיום הבדיקה, נשלחה חזרה לרופא המשפחה יחד עם דף המלצה, שבו מופיעה הבדיקה המומלצת "הולטר 48 שעות" חוזר, בדיקה שהמטופלת עברה שלוש פעמים ללא הצלחה בקבלת הנתונים. למחרת פנתה לרופא המשפחה עם טופסי השחרור והמלצת קרדיולוג הקופה והוא נתן לה הפנייה לביצוע בדיקת "מוניטור ממורי לופ" ולא כפי שהומלץ ע"י הקרדיולוג ביצוע נוסף של "הולטר 48 שעות", משום שהמטופלת כבר עשתה אותה פעמים רבות ולא התגלה כלום.

למחרת ההפניה, פנתה טלפונית למוקד של מאוחדת, על מנת לבקש לבצע "מוניטור ממורי לופ". המוקדנית הסבירה לה שתצטרך הפנייה של קרדיולוג הקופה לביצוע בדיקה מסוג זה.לפיכך פנתה אתמול בשעה 16:50 לערך ונכנסה לרופא הקרדיולוג הד"ר אגבריה ג'מאל במרפאת קופת חולים מאוחדת, בהרצל 21 חדרה.

"חשבתי שהוא הולך להרביץ לי, הוא קירב את פניו לעברי, דפק בשתי אגרופיו על השולחן שהפריד בינינו"
"חשבתי שהוא הולך להרביץ לי, הוא קירב את פניו לעברי, דפק בשתי אגרופיו על השולחן שהפריד בינינו" (צילום: אילוסטרציה)

הטכנאית יצאה והזמינה אותה להיכנס מכוון שיש לה תור, לאחר כניסתה מסרה לקרדיולוג את הכרטיס ותוך כדי הסבירה לו שהיא צריכה לבצע "מוניטור ממורי לופ" וזאת ע"פ הפניה שקיבלה מרופא המשפחה שלה עם הסברים לסיבה, היות שיש חשש סביר כי "הולטר" לא יתפוס את ההתקפים שקורים לה מדי פעם וכי המוניטור יתפוס את הפרעות קצב הלב מכוון שמשאירים אותו על הנבדק למשך חודש. בנוסף יש להדגיש שזה נקבע בעיקר לפי המלצה של רופא פנימאי ונירולוגית מצוות בית החולים הלל יפה.

תוך כדי שהיא מסבירה את דבריה, מספרת "הקרדיולוג החל לצעוק בצורה לא נתפסת ולומר: ד"ר פיין אינו המוסמך, איך הוא מחליט על דעת עצמו שאת צריכה?, מי שקובע מה את צריכה ומתי זה אני ולא הוא". לאחר התפרצותו הגיבה המתלוננת, תוך כדי פחד מהאגרסיה שהוא הפעיל ואמרה: "נכון אתה המוסמך ולכן הגעתי אליך לקבלת ההפניה". תוך כדי דבריה קם בעצבנות (והבעות פנים מפחידות) וצעק לעבר הטכנאית "תעזרי לי לצאת מכאן" ויצא מהחדר. לאחר יציאתו, פנתה המתלוננת ברעד ושאלה את הטכנאית שנכחה בחדר, "למה הוא צעק עלי כך?, למה הוא מתנהג אלי כך?" הטכנאית שהייתה מבוהלת אף היא ומבוישת מהתנהגותו, ענתה "אני מצטערת".

מיד נכנס חזרה הקרדיולוג ואמר בצעקות "אני הקרדיולוג, אני המומחה, מה את חושבת שיש לי זמן לבדוק אותך כל יומיים?" ענתה המטופלת, "לא באתי על מנת שתבדוק אותי, אלה על מנת לקבל ממך הפנייה" . הקרדיולוג הסתובב וישב מעבר לשולחנו וענה בצעקות, "את לא צריכה שום הפנייה, את לא צריכה בדיקה כזאת, תעשי את ה"הולטר" ותחזרי אלי", היא ניסתה שוב להסביר לו שעשתה הבדיקה הזו פעמים רבות והיא לא עזרה לה.

הלקוחה ניסתה להסביר לו בבורותה, כי היא מבקשת פיתרון לבעיה, בעיקר מכוון שאי אפשר לצפות מתי ההתקף מגיע. הרופא מצידו שוב ענה באגרסיה: "לא אתן לך שום דבר", בשלב זה ענתה הנבדקת ביאוש: "בסדר, אז לפחות תן לי מכתב שהכל בסדר איתי וכי אין צורך בבדיקה המדוברת". מיד דפק על השולחן בעוצמה תוך כדי גערות רמות, הוזזת פניו בצורה מאיימת והטיית חלק מגופו לעברה, צעק כלפיה "עופי מפה!, צאי החוצה!, צאי מפה!".

המטופלת נבהלה, קמה ברעדה ויצאה מחדרו תוך כדי שהיא מסננת מבין שיניה "חוצפן". היא מספרת ש "הדלת הייתה פתוחה, כך שכל האנשים בחוץ ראו איך אני עוברת את ההשפלה הזאת. רוב האנשים הסתכלו לעברי ורציתי שהאדמה תפתח ואבלע פנימה, לא ידעתי איפה לקבור את עצמי". היא בוכה ומספרת "בכיתי כל הדרך עד למטה, השומר ראה אותי, אדם מאוד אדיב והוא כיוון אותי למשרד המנהלת על מנת שאגיש תלונה". חשוב לי להדגיש שאני ממש מבוהלת, מעולם לא חוויתי טראומה מסוג זה וניתן לומר שאני כרגע במצב נפשי ממש רעוע. תלונתה הוגשה בפני מנהלת הקופה, שהסבירה כי היא מכירה את הרופא המדובר והוא אמנם אדם עצבני מעט, אך יאמר לזכותו שהוא מקצוען בתחומו לדבריה.


מרפאת שיניים פרדס חנה


תגובתו של ד"ר אגבריה ג'מאל: "אני פעלתי בצורה מקצועית ולא צעקתי על המטופלת. לא דפקתי אגרופים על שולחן אלה ההפך הגמור הוא הנכון, היא השתמשה במילים כמו חוצפן ואיימה עלי מילולית. אני ניסיתי לטפל בה על הצד הטוב ביותר והיא לא אפשרה זאת. כל אשר בקשתי ממנה הוא לבצע את הבדיקה, שעכשיו מתברר לי שהיא לא עשתה אותה. ניסיתי לחסוך לה בדיקה של 30 יום והיא לא רצתה להבין אותי. לי כרופא לא מעניינת עלות הבדיקה, אני נצמד למקצועיות שלי. מחמת השירות הטוב שלי קיבלתי אותה לטיפול מהר מהרגיל, האנשים ממתינים לי לפעמים חודשים והיא קיבלה טיפול חוזר תוך שבוע. השתדלתי להרגיע אותה וזה פשוט לא עניין אותה. התפקיד שלי הוא לעזור לאנשים, הייתי יכול להגיש תלונה נגדה על התנהגותה. יש לי עדים רבים על כך, ששמעו את הצעקות הקללות והאיומים שלה.

About The Author

Related posts