סקר חדש: תושבים נתנו לתחבורה הציבורית ציון 7.1 (מתוך 10)

משימה לאומית - קידום התחבורה הציבורית בישראל (צילום אור ירוק עריכה Hnow.news)

עמותת "אור ירוק": "קידום התחבורה הציבורית בישראל צריכה להיות משימה לאומית שתחסוך למדינה כסף, תצמצם את פקקי התנועה ואת בעיות החניה, תשפר את איכות האוויר ואף תוכל להציל חיים"

מאת: עודד ליבנה

07.03.2016 , 14:23


משימה לאומית - קידום התחבורה הציבורית בישראל  (צילום אור ירוק עריכה Hnow.news)
משימה לאומית – קידום התחבורה הציבורית בישראל (צילום: אור ירוק, עריכה: Hnow.news)

חברי קבוצות הנוער של עמותת "אור ירוק" לכבוד שניאור חשין יצאו לרחובות ישראל ובדקו את יעילות התחבורה הציבורית ומה הציבור הישראלי חושב עליה. בני הנוער, המתנדבים באור ירוק, ביקרו ב-694 תחנות אוטובוס שונות המפוזרות ב-41 ישובים ברחבי ישראל.

בני הנוער בדקו שלושה דברים מרכזיים. הראשון, תשתית תחנת האוטובוס – הצללה והימצאותם של מקומות ישיבה, מידע ונגישות – דפי מידע, מקומות ישיבה ומרחק התחנה מהבית. השני, נגישות בעלי מוגבלויות לתחנות האוטובוס –  שלטי ברייל ומקום לכיסא גלגלים. בנוסף, ערכו בני הנוער סקר בקרב הנוסעים בתחבורה הציבורית בו שמעו מה דעתם על מחיר התחבורה הציבורית ומהי שביעות רצונם הכללית ממנה.

בני הנוער בדקו תחנות אוטובוס שונות ברחבי הישוב. נמצא כי באחת התחנות אין סככה לצורך הגנה מהשמש, באחת התחנות המידע אודות לוח זמני הקווים אינו עדכני, באחת התחנות חסר מידע אודות מספרי הקווים העוברים בתחנה, בשתי תחנות אין שלטי ברייל למען העיוורים ובשש הנוספות השלטים אינם תקינים ובאחת התחנות אין מקומות ישיבה.

זה יכול להיראות אחרת - קידום התחבורה הציבורית בישראל  (עריכה Hnow.news)
זה יכול להיראות אחרת – קידום התחבורה הציבורית בישראל (עריכה Hnow.news)

כדי לבדוק את נושא לוחות הזמנים, הנוחות, הדייקנות ומרחק התחנה מהבית, ערכו בני הנוער סקר בקרב ציבור הנוסעים בתחבורה הציבורית בכפר יונה. על פי התוצאות, תושבי כפר יונה די מרוצים מהתחבורה הציבורית: הציון הממוצע שניתן לה, הוא 7.1 (מתוך 10). בנוסף 85% חושבים שמחיר כרטיס הנסיעה הוא גבוה מדי, 35% מציינים כי האוטובוס בו הם נוסעים מדי יום עמוס ו- 23% ציינו כי האוטובוס לו הם מחכים מאחר בחמש דקות לפחות. כמו כן, 5% מהמשתתפים בסקר ציינו, כי לוקח להם למעלה מעשר דקות בכדי להגיע לתחנת האוטובוס מביתם.

שמואל אבואב מנכ"ל אור ירוק: "על משרד התחבורה, לשפר את מצבה של התחבורה הציבורית ולעודד את הציבור לעשות בה שימוש יומיומי. זו צריכה להיות משימה לאומית שתחסוך למדינה כסף, תצמצם את פקקי התנועה ואת בעיות החניה, תשפר את איכות האוויר ואף תוכל להציל חיים".

על פי משרד התחבורה, עד ה-01 בינואר 2015 כל תחנות האוטובוס בישראל היו אמורות להיות מונגשות לבעלי מוגבלויות ועומדות בתקן.

מתי התחבורה הציבורית בישראל תתייחס לנוסע בצורה הזו  (עריכה Hnow.news)
מתי התחבורה הציבורית בישראל תתייחס לנוסע בצורה הזו (עריכה Hnow.news)

חייבים לעשות מעשה ולתקן את המצב…

About The Author

Related posts